16 Decembrie

"Ce s-a petrecut în decembrie '89 n-a fost o revolutie, ci o restauratie: geniul politic al poporului român a atestat reasezarea în ordinea naturala. Asta s-a întîmplat atunci: o restauratio magna"
-Petre Tutea-



16 decembrie 1989 a fost, pentru timişoreni, un fel de miracol, cel al trecerii de la o măruntă nemulţumire locală, a evacuării unui pastor, la frenezia colectivă a rezolvărilor radicale.

*

Timişorenii au început să scandeze lozinci, un tânăr a oprit un tramvai şi a strigat „Mă numesc Daniel Zăgănescu şi nu mi-e frică de Securitate. Jos Ceauşescu!” Circulaţia a fost întreruptă de cele câteva mii de persoane care se strânseseră în centrul oraşului. Se striga "Libertate, Dreptate", se cânta "Deşteaptă-te, române" şi s-a jucat Hora Unirii. Acesta a fost, spun martorii, momentul declanşării Revoluţiei Române."

Sursa: Realitatea TV


16 decembrie a fost ziua in care m-am nascut.O zi tumultoasa in care romanii s-au ridicat ca o forta demolatoare impotriva unui regim tiranic.O zi in care vocea poporului roman s-a facut auzita pretutindeni.
Sunt mandra ca m-am nascut pe 16 decembrie,pentru ca simt ca port in mine spiritul revolutionarilor care au luptat vitejeste pentru idealurile lor.Au luptat pentru mine,pentru tine, si pentru cei ce vor veni.

Tot ce e de pret in mine este amprenta pe care acele clipe au lasat-o peste tot ce sunt.Chiar daca nu constientizez efectiv aceasta amprenta,o resimt in fiecare an ,in momentul in care Romania se opreste si se inchina la toti cei ce au demonstrat ca sunt cu adevarat romani.
Acele clipe cutremuratoare prin intensitatea lor nu le pot decat creiona vag in interiorul mintii mele.Imi este insa de ajuns chiar si cea mai firava idee ,pentru a ma umple de mandrie si de pace.
Ca si ei ,indraznesc sa spun ca sunt un luptator al revolutiei decembriste.Nu pot sa nu ma identific ca fire luptatoare din moment ce m-am nascut inainte de vreme ,si am reusit sa ma fac din 780 de grame om.Tata a vrut un baiat,dar dupa conjuncturile in care venisem pe lume nu-si mai dorea altceva decat sa traiesc.Si am trait,si astazi la 19 ani inca ma mai lupt cu mine si incerc sa duc la capat aceasta revolutie pe care o port continuu cu mintea mea si cu cei din jur.


In loc de final nu pot sa zic decat glorie lor,celor ce s-au jertfit pentru noi si..la multi ani mie...

2 comentarii:

helyos7 vlad spunea...

La multi ani! si multa sanatate, si pofta de viata;) -->tre sa ai daca te-ai nascut pe 16 dec;)

Cand eram mica ..mancam nisip spunea...

multumesc