Scrisori

"Asta e prima scrisoare care ti'o trimit,am scapat de instructie stiu ca voi avea mai mult timp,o sa iti scriu mai des,sunt intr-un tren militar ne indreptam spre batalion foarte lent,sunt cel mai bine pregatit dintre toti,cred eu,maresalul a spus ca avem sanse sa ajungem repede acasa.Timpul trece foarte greu fara voi,am emotii,nu vreau sa stau mult,din orizont se aud sunete de bombardament,luminile bombelor pe cer,pamantul zguduit,o sa participam la eliberarea orasului,stiu ca nu va dura mult,suntem toti entuziasmati,doar veteranul Mircea e ganditor si se roaga tot timpul,tremura imi spune ca nu e cum cred eu,dar cred ca o sa ii ingropam in pamant sunt sigur pe mine si infanterie,am ajuns in prima statie suntem intampinati cu urari si multa lume parca am fii eroi,a venit si gazeta locala ne face poza generalul spune ca suntem foarte bine pregatiti,maine o sa ajungem la "ziua cea mare" asa ii spunem noi e linia de front,am sa iti trimit poza de la gazeta locala sa ma vezi in uniforma..am inteles ca sunt slabiti si au probleme.suntem de partea binelui am auzit in cazarma ca armata noastra e neinfranta.ard de nerabdare sa trag cu arma,trebuie sa inchei comandantul tipa trebuie sa plecam...sper sa iti dau si alte vesti bune,desi nu sunt plecat de mult timp imi e dor de voi..simt ca inebunesc.."
Dragul meu.
Timpul care a trecut in asteptarea randurilor tale m-a facut sa constientizez cat de aproape sunt sa te pierd. Ma trezesc in fiecare noapte speriata, rugandu-ma ca tie, acolo, sa-ti fie bine. Uneori am cosmaruri teribile care imi par atat de reale incat , de multe ori ma fac sa ma simt pe front aproape de tine, la fel de nerabdatoare sa trag cu arma, la fel de constienta de moartea care ne sufla rece in ceafa. 
Stiu ca nu a trecut atat de mult timp de cand ai plecat, insa iti simt lipsa mai mult ca niciodata. Incerc sa fiu puternica pentru doamna Toma care de fiecare data cand mai vede cate o stire vine alarmata crezand ca esti si tu implicat. Mi-e greu, pentru ca stiu ca pentru o mama un ceai de tei nu este suficient sa-i linisteasca bataile inimii cand  simte ca ceva se intampla cu fiul ei.
Imaginea pe care o construiesc gandindu-ma la tot ce te inconjoara si la tot ce simti clipa de clipa, ma face sa ma infior si sa-mi doresc sa fii aici sa te strang in brate. Aseara ne-am adunat toti si am vazut din nou filmarea de la nunta noastra. Sunt mandra de tine si de omul de onoare care  dovedesti a fi in fiecare secunda.. Am incredere ca veti elibera oamenii care v-au asteptat si v-au intampinat cum trebuie: ca pe niste eroi, pentru ca in definitiv asta sunteti. Am incredere ca o sa-i salvezi, asa cum m-ai salvat si pe mine, in fiecare zi...
*
"A trecut foarte mult timp de cand nu ti'am mai scris,dar acum am timp sunt de garda,am sa iti spun ce sa intamplat.
Au fost 4 patrule,toti au stat de garda acum e tura mea,e dureros sa stiu ca nu te'am vazut de atata timp sunt si cativa imbracati in spate in haine de strada,militari ai armatei din care fac parte se pregatesc parca de parada,astia's bocanci,asta e uniforma,astia e munitia,uniforma nu e asa frumoasa precum ma asteptam,arma si restu echipamentului e destul de greu nu cred ca pot face fata eu si batranu Mircea stateam de vorba si mi'a spus ca deviza e sa te sui in tanc si sa tragi cat vezi cu ochii,nu se tine cont de morti,eu cred ca el incearca doar sa ma sperie..,dar pana atunci trebuie sa trec de mancarea inutila mancarea de dupa 3,la noi in unitate daca nu risti,risti sa fi tras la sort,mai am cateva luni sunt din vechea garda...harti ale razboiului doru de tine chinul din mine sunt doar ecouri ale razboiului.."
*
Dragul meu,
Am plans cand am citit ultimile randuri, pentru ca am simtit dezamagirea in cuvintele tale. Amandoi stim ca razboiul intotdeauna este mai rau si mai crud decat pare, iar viata de cazarma la fel. Nu pot lasa deznadejdea sa ma cuprinda tocmai acum. Trebuie sa fii puternic(regret mai mult ca oricand ca nu iti pot sopti asta la ureche) si sa te gandesti la noi, cei care te asteptam si ne rugam ca din toate acele gloante, care cad ca o furtuna devastatoare, sa nu fie niciunul cu numele tau incrustat pe el.
Am gasit acum doua zile in dulapul nostru de haine, tricoul pe care obisnuiai sa-l porti in fiecare seara de joi cand jucai baschet in curtea din spatele casei. Avea mirosul tau in fiecare fibra si nu m-am putut abtine sa nu ma imbrac cu el inainte de a ma aseza in pat sa dorm. Dimineata, te-am simtit langa mine mai mult decat oricand insa cand am deschis ochii era acelasi spatiu gol, pe care numai trupul tau, de care imi este atat de dor, il poate ocupa...
[Va urma]

0 comentarii: