great

Am terminat cartea.
Mi se pare revelatoare pentru toate crezurile mele.
Pe tine te-am identificat cu Pavel Anicet, iar eu m-am regasit in Felicia[desi nu e un personaj principal]. As fi putut sa vreau sa fiu ,din mandrie doar,Una sau Ghighi , femei pe care le-ai iubit in mod fizic, insa Felicia care nu s-a remarcat din prima, dar care a reusit la final sa iti arate ca e ca tine, deloc stanjenita de singuratatea ei, mi se pare ca exprima cel mai bine tot ceea ce eu sunt..

*
"Vroiam sa spun ca iubirea e antisociala, ca e o crima, cineva care vine si iti spune, si care te sileste sa fii el, te santajeaza cu cea mai cumplita gama de sentimente si orgolii, te tine legat de el, intra in tine, si toate astea pentru ca te iubeste. De unde dreptul pe care il are omul sa iubeasca?(...)Sa se coboare Iisus printre noi si sa ne invete sa nu mai iubim.."(Mircea Eliade- "Intoarcerea din Rai")

*
"Ma intorc la concret Pavele. Mi-e sete de concret, de viata de toate zilele, de caritate... M-am saturat de capodopere, de asceza si toate celelalte.."(Mircea Eliade- "Intoarcerea din Rai")

0 comentarii: