Invatati ,invatati ,invatati..

Stresiunea asta ne omoara pe toti cu zilele.
Nu-mi place sistemul " stai acasa si invata" .E o mare farsa.
Cine vrea sa ma convinga de faptul ca el se trezeste dimineata si invata non stop e liber sa-si incerce norocul..dar mi se pare pierdere de vreme.
De cand cu sesiunea programul meu este foarte disociat.
Ma culc tarziu , adorm tarziu, ma trezesc tarziu.Mananc ,imi fac cate cv de treaba si eventual ma autoimpulsionez sa citesc cate cv.Apuc, rasfoiesc cateva cursuri , scot idei, le scriu , le sterg, le mai citesc o data ..m-am plictisit.
Si cand simt ca nu mai am timp atunci ma mobilizez si eu.
Cred ca ar fi mai eficienta sesiunea si scoala concomitent.Am invata sa ne dozam mai bine timpul liber si sa apreciem altfel vacanta.Poate sunt si eu exagerata, poate nu toti sunt ca mine , mini robotei,si poate unii nu au capacitatea sa retina lucrurile usor.Lor poate le este util timpul asta liber in plus..si eu sunt egoista.
In fine.Trebuie sa ne concentram si sa ne mobilizam.
Singura metoda buna pentru mine e sa ma auto-mobilizez.Sa-mi impun un termen limita si sa incerc sa invat pana atunci.Mereu presiunea m-a mobilizat, merita sa o aplic si de data asta.
Mi-e dor de liceu.Acolo stiai exact ce ai de invatat, cand ai de invatat si cum trebuie sa faci sa retii ce e mai esential.La facultate..foi peste foi cu miliarde de idei, profesori care vor sa le dactilografezi cursul dat in loc sa le arati ca ai inteles ceva.Si pe sistemul asta ma intreb...inteligenta noastra unde este valorificata?potentialul nostru intelectual unde este utilizat?
Nu mi-am dorit niciodata sa fiu profesor, e chiar un cosmar..dar daca printr-un fapt divers as ajunge intr-o asemenea postura fie as fi dispretuita ,fie preferata de toti.O sa terminam facultatea si o sa fim ca pestii pe uscat.Oricum o sa pierdem din cunostinte pe masura ce inaintam in an, avand in vedere ca am tocit(vai dar nu..noi am invatat logic..:-@..alta mare minciuna).Nu este corect.Pentru ca ni se taie din sanse considerabil.Eu vreau o materie care sa ma faca intr-adevar sa ma revolt, o materie care sa ma solicite pana la punctul maxim , sa transpir si sa injur si sa rup foi incercand sa o inteleg si sa o invat.Nu ma ajuta cu nimic sutele de foi copiate la randul lor din alte carti care intr-un final nu ne invata nimic practic.
Vreau sa fiu sociolog.Vreau sa cunosc societatea, faptele sociale, fenomenele sociale, vreau sa-mi dau cu parerea , sa invat sa ma exprim ,nu sa tocesc si sa parafrazez aceiasi filosofi /sociologi atat de amintiti de toti si atat de inutili in finalul tragic.

cam atat.
mai bem o cafea.mai citim un curs.
si ce o fi o fi !

0 comentarii: