Se face tot mai tarziu

".. pentru ca, dupa mine, asa nu mai merge,poate tu ti-ai dat seama ,dar eu am datoria sa ma gandesc la mine insami , si, prin urmare, sa ma salvez.Au fost nopti in care ma gandeam: dar ce insemn eu pentru el,un liman,un camin,un sprijin?Si oare e cu putinta sa fiu lasata intotdeauna la urma, dar chiar intotdeauna?Tu stii, te iubesc(sau poate te-am iubit),dar pune-te in pielea mea, tu care esti asa de priceput sa te pui in pielea celor ce sufera,incearca macar o data sa te pui in locul meu!Stiu, ceea ce faci e nobil, nu neg, si daca  exista un paradis ,l-ai merita, chiar daca crezi in el mai putin decat mine. Si inteleg ca simti pe umerii tai suferinta lumii, dar uite,nu vei fi tu cel care ar putea sa o rezolve,lumea a suferit intotdeauna, si va mai suferi, cu toate ca exista oameni ca tine.."

*

« Cela aurait été beau que tu gagnes la partie. Tu te jouais dans la cour d’une maison pauvre ,en été, tu te souviens ? ou, non, plutôt a l’arrière-printemps , et ce vert, tout ce vert alentour, tu te souviens ? La fontaine communale était comme en fonte, verte elle aussi, avec un robinet en cuivre, Anciennes fonderies c’était encore inscrit avec les armoires royales. Un broc, une femme nue sur le balcon, elle aurait voulu te parler, si elle avait pu, mais elle était une image de toujours, et le toujours n’a pas de voix. Tu passais par la ignare comme tous les passants. Tu traversais quelque chose sans savoir quoi. Et ainsi tu t’en allais, petit à petit, vers un ailleurs.. »

¨Se face tot mai tarziu¨ Antonio Tabucchi

0 comentarii: