Batranii nostrii



Am citit ceva mai devreme pe un blog, un lucru care recunosc ca m'a afectat un pic mai mult decat ma asteptam. Era un oarecare manifest impotriva unei categorii de varsta, care la noi in oras, pare in ultima vreme a domina. Da este vorba despre ei, despre cei batrani, despre bunicii nostrii care ne-au crescut cu drag, care au avut grija de parintii nostri si i-au educat sa ne fie la randul lor parinti.

Este vorba despre acei oameni care au simtit viata in alte haine, cele gri ale unor timpuri restrictive, cele stramte ale unor conditii de viata care desi nu promiteau libertatea atat de mult pe cat o promit acum, promiteau virtuti si valori care noua, celor tineri, azi ne sunt atat de straine.

Da, este adevarat ca poate noua, celor care nu le trecem pragul si cei ce nu le saruta obrajii incretiti de vreme, nu ni se par cine stie ce modele in viata. Gasim mereu motive sa ii criticam si sa ii alungam din stilul nostru de viata atat de cool si de modern, preferam sa-i uram si sa'i criticam, fara a ne da seama ca o facem din revolta fata de propria noastra natura. Toti suntem condamnati sa imbatranim. Toti vom ajunge in locul lor, pentru ca asta este ordinea fireasca a timpului. Intrebarea care ma face sa fiu sensibila la subiectul asta e simpla: "As putea eu oare sa infrunt aceiasi ura cand voi fi carunta, pe care cei ce noi ii dispretuim pentru micile lor activitati cotidiene, o infrunta zi de zi in autobuz, pe strada, in institutiile publice?". Raspunsul este unul clar si la obiect :NU!

Imi iubesc bunicii, am cea mai perfecta bunica din toata lumea si numai gandul ca cineva ar putea sa o ia in ras sau sa aduca vreun cuvant urat la adresa ei ma innebuneste. Tocmai de asta incerc sa fiu rezervata si sa respect pe cat pot eu de mult oamenii batrani. Pentru ca sunt mai intelepti decat noi, pentru ca si-au dedicat viata noua si pentru ca au muncit ca noi sa traim intr-o lume mai buna, mai libera.

Imi este rusine pentru toti cei ce ii dispretuiesc si imi doresc ca timpul sa ii faca mai intelepti, atat de intelepti incat sa fie pregatiti sa treaca peste snobism si aroganta si sa accepte ca daca nu erau ei noi nu am fi fost nici macar jumatate din "oamenii" care suntem acum.

Cine nu are batrani sa si-i cumpere, iar cine ii are sa ii respecte!

1 comentarii:

Marusia spunea...

Genial! Si total de acord cu tine!:*